Sommerkonkurranse 1.august

Tid for nok en sommerkonkurranse! Iløpet av de neste ukene blir det konkurranser nesten hver dag her hos Jenteredaksjonen. Du kan delta hver gang hvis du vil, og vi trekker én vinner per konkurranse. Vinnerne fra alle sommerkonkurransene trekkes 20.august, og premiene sendes ut etter det. Premiene er levert av Aspire Brands. Her kan du lese konkurransereglene våre.

Idag kan du vinne Lip Smacker Strawberry Tin Box med seks lipbalmer med sommersmaker, Lip Smacker Biggy Strawberry og Lip Smacker Squeezy Strawberry.

Dagens spørsmål:

Fortell om den beste ferien du har vært på!

Husk å kikke innom bloggen fremover for å delta i alle konkurransene!

Lykke til! Klem fra Julia-jentene :)

Diddiana

01.08.2012 kl.12:55

Det må nok ha vært turen til Australia for tre år siden! Jeg fikk besøke fetterne mine som jeg aldri hadde sett før, samtidig oppleve Australia og det var utrolig koselig. Ikke bare det, men jeg kan fortsatt huske opplevelsen da jeg møtte en utrolig herlig gutt der. Det er en ferie jeg aldri kommer til å glemme! :D

HELGA KRISTIANSEN

01.08.2012 kl.13:04

Den beste ferien jeg har vært på var for fem år siden, i 2007. Bestemor og bestefar tok broren min og meg med på ferie til Kreta. Dette var i høstferien da, men allikevel. Det var en kjempefin tur, vi feiret min bestemors bursdag, koste oss ved bassenkanten, og enkelte dager med havet. Husker jeg tråkket på når vi var på stranden, det var ihvertfall noe med en type "gift". Jeg var 10 år da, så jeg friket ut og skrek. Men husker at det var veldig ondt. Men bestefar sprang og fikk ta isbiter som vi kunne legge på, mens bestemor og broren min roet meg ned. Dette er vel i grunnen den beste ferien jeg har vært på, siden det var den første og siste ferien jeg fikk dratt på med bestemor <3 Husker vi var på en bar kalt " + pluss" å da fikk jeg DEN barnedrinken med fyrverkeri og masse papegøye-pynt på, hehe.

Dacke

01.08.2012 kl.13:37

Den beste ferien jeg har vært på er alle. Jeg synes alle feriene er like artige, men også når du prøver ut andre plasser som du ikke har vært på før.

sarina på julia

01.08.2012 kl.13:40

den beste ferien jeg har vært på er i tyrkia

Det var kjempefin å dra dit og menneskene var veldig hyggelige

og jeg fikk faktisk nye venner.Det var sol og masse bading

Vis jeg fikk velge hvor jeg kunne leve ville jeg valgt tyrkia.

Anbefaler det :D

Karen

01.08.2012 kl.13:41

Den beste ferien jeg har vært på var når vi var i London for 2 år siden. Var sammen med familien. Var på madame tussaud, tower bridge, big ben, London eye og masse andre turistattraksjoner:-) var selvfølgelig også å shoppet i Oxford street :) bodde på verdens este hotell og! Kjempefin tur!

Simone

01.08.2012 kl.13:43

Den beste ferien jeg har vært på var da jeg og mamma var til London i fjor. Vi gjorde mye morsomt der nede, men det beste var da vi tok London Eye. Man hadde en kjempe bra utsikt.

Emilie D

01.08.2012 kl.13:44

Den beste ferien jeg har vært på var for 3 år siden hvor jeg var i Kreta. Der fikk jeg ei utroolig god venninne som jeg var veldig masse med.

Savner henne veldig nå, men vi snakker fortsatt sammen.

Det var en utrooolig koselig ferie!

Jenny

01.08.2012 kl.14:04

Det må bli i påsken når jeg var i USA, i Florida :) Jeg var på ferie med familien min og noen venner av oss som har ferie hus der. Vi var der i tre uker, og det var de tre beste ukene i mitt liv, vi leide et helt fantastisk hus(slott) med eget basseng, boblebad, og brygge. Vi var i universual studios, epcot, og island Parken.

Vi brukte to døgn på å reise dit, og det var veldig langdrygt, men uten tvil vært det !! :)

ღ Sofie Osmo ღ

01.08.2012 kl.14:11

Den beste ferien jeg har vært med på var da jeg var liten, og vi dro til Danmark sammen med onkel og familien deres. Der dro vi til legoland og på stranda, til byen og alt mulig der nede! Det var kjempekoselig, gjør meg ikke noe å oppleve den sommeren igjen! :D:D

Stine L

01.08.2012 kl.15:08

Hei! Den beste ferien jeg har vært på, var for 3 år siden i Thailand. Farfaren min fylte 70 år, så han tok med HELE familen + to vennepar av han og det var såå koselig! Det fine var at den minste i familien var bare 2 år og de eldste i 60-70 årene, og alle kom så godt overens,, og hadde det kjempegøy uansett alder! Denne ferien kommer jeg til å ha som minne hele livet! :))

Ylva

01.08.2012 kl.15:57

Den beste ferien jeg noen gang har vært på var i Usa i fjor :) først dro vi til New York og var der i omtrent 5 dager, så dro vi ned til Orlando i Florida og møtte de to tantene og onklene mine og søskenbarna mine og der hadde vi leid et stort hus og jeg fikk mitt eget superfine rom med tv og alt mulig :) der var vi litt lenger enn en uke så vi fikk shoppet masse og vi fikk dratt til en disneyvannpark og disney hollywood studios ;) så leide vi bil og kjørte ned til Miami og var der noen dager, så kjørte vi ned til Key West ( en helt utrooolig fantastisk øy ) og der fikk jeg vært på Usas sydligste punkt og en nyydelig solnedgang. En kveld leide vi vannscootere og så solnedgangen fra vennet også, det var helt magisk! Deretter etter å ha vært firefem dager der dro vi tilbake til New York og da fikk vi dratt på Planet Hollywood som er et spisested hvor mange kjendiser har vært og støpt hendene i leire eller noe så jeg fikk holdt hendene der Ashley Tidsdale har hatt dem og mange andre kjendiser! Der fikk man også se klærne som Kristen Stewart og Robert Pattinson hadde på seg i den første twilight filmen og klærne som Leonardo DiCaprio og Kate winslet hadde på seg i Titanic!!!!!!! Det var en helt utrolig ferie og jeg fikk opplevd så utrolig mye! :) hele ferien varte i tre uker fordelt på alle disse stedene :) det ble med masse klær og mange fine stunder hjem :)

instanthappiness

01.08.2012 kl.17:01

oi.. den var vanskelig! Jeg har hatt veldig mange fine ferier , men den beste var kanskje når vi var i Frankrike for tre år siden! Da kjørte vi ned og opp igjen og var i paris i Disneyland , og leide hus med basseng! det var herligt♥ Det tror jeg må ha vert den beste ferien min (Så langt :P)

Klem meg!

rikkesnuppa

01.08.2012 kl.17:12

Det må ha vært på Mallorca høsten 2007. Det var den siste ferien jeg fikk sammen med min beste oldemor. forde hun døde høstferien året etter på :( Det har vært et vanskelig tap for ,meg og da kan jeg se på bilder og huske den ferien sammen med MIN beste oldemor.

Maria

01.08.2012 kl.17:33

Den beste ferien jeg har vært på var med familien min i Mallorca. Der hadde vi det kjempemorsomt og vi møtte noen kjempehyggelige menneseker og det viste seg at du bor i samme by som oss!! Vi har fortsatt kontakt med dem :-))

Ingelin

01.08.2012 kl.17:55

Den beste ferien min var nok når jeg reiste til kristiansand..

Det var kjempe fint vær, og vedig idyllisk der vi var.. Vi koste oss mass :D

Vi var i dyreparken en dag, og på shopping senteret en dag :)

Jeg liker veldig godt feriene vi er på her i norge jeg :D

Men seff. i utlandet og !

Epost: ingelin00@hotmail.com

Mille

01.08.2012 kl.18:12

Den beste ferien jeg har vært på var når vi fikk vite at faren min hadde blitt kvitt lungekreften han hadde hatt i 1 år. så senere den sommeren dro vi til italia!

fridacm

01.08.2012 kl.18:31

Beste ferien jeg har vert på var da jeg var i Kroatia for 2 år siden. Onkelen min skulle feire 50 års dagen sin der så han inviterte hele slekten på mamma sin side og noen til. Det som var så bra med den ferien var at det var sol,varme og fint vær alle dagene og at jeg fikk dra til syden med søskenbarnet mitt som er på min alder. Vi er utrolig gode venninder så det var gøy å gå å shoppe osv med henne :D

TheQ10 på Julia

01.08.2012 kl.20:58

Ferien for to år siden. Jeg var først på seileleir, hvor jeg fikk mange gode venner som jeg fortsatt har kontakt med den dag i dag :) Også reiste jeg til England. Det var min første utenlandstur. Hele ferien var bare helt fantatisk ! :-)

Sol

Det var en Spania tur jeg var på for 3 år siden. Vi kosa oss og bada hele tiden, i tillegg til at vi var på et digert shoppingsenter! Det var helt utrolig gøy og koselig! :-)

Julia

01.08.2012 kl.21:07

Den beste ferien jeg har hatt var ifjor, 2 uker i Kroatia på seilferie! Trenger jeg si noe mer enn fargerike fisker - is - god mat - og sist men ikke minst: turkist vann? :)

Julia_95 på Julia.no

01.08.2012 kl.21:36

Den beste ferien var i Australia. Vi skulle til Taronga Zoo som ligger i Sydney. I dyreparken finnes det forskjellige dyr, f. eks. elefant, gorilla, sjiraff, koala og mange andre søte dyr! Men det som gjør at dette er den beste ferien for meg var at man kunne få klappe babykengeruer. Babykengeruene hoppet rundt, og når de stoppet - så kunne man klappe dem. Også var de utolig søte.
Det må har vært ferien jeg var på med bestemor, tremenningen min, bestemoren hanns og 16 andre bestemødre og barnebarn på Mallorca i mai 2011! Der var vi i ei uke, med masse sol og kos! Vi kjørte hestedrosje, var i Marineland, badet og mye mer! :D Det var den beste uka i mitt liv! :)

Digger Julia. Stå på! :))

happynora

01.08.2012 kl.21:45

Det beste jeg noen gang har gjort når det har vært sommerferie, er nå jeg var på rideleir i Kongsberg. Jeg forelsket meg helt i en hest som het Nonnie. Hun var rask, og er UTROLIG flink i sprang ridning! Hun elsker det, og jeg elsker det. Hva mer skal til enn å ha det gøy da? Vi fikk masse god mat, og jeg fikk veldig mange nye venner. Vi lekte mange leker, foreksempel en av dem var at vi var delt inn i to lag, også skulle vi ri så fort som mulig gjennom skjegler, så skulle vi synge opra, så rapp, og laget mitt fikk sangen Nøtteliten ... Det var flaut, men morsomt! Så skulle vi hoppe over hinder etter man har sunget, som Nonnie er perfekt til!! :-) Vi vant en del ganger ... Vi hadde sprang ridning for foreldrene, og vi måtte oppføre oss som om vi var på TV! :D Og så var den beste rideleiren noen sinne over ... Dette var den siste gangen det var rideleir, før de skulle selge gården! Jeg angret etterhvert på at jeg ikke dro dit flere ganger før også. Etterpå gråt jeg faktisk om natten, fordi jeg fikk virkelig et spessielt bånd mellom Nonnie, og jeg elsket den gården! ... Men jeg visste at jeg aldri kom til å se den gården igjen, og heller ikke Nonnie. Derfor var denne rideleiren helt spessiel, siden jeg gråt etterpå! Den beste rideleiren noen gang!

xxp

01.08.2012 kl.21:55

Den beste ferien jeg var på var når jeg dro til dubai i år , vi ble kjørt i limosin til flyplassen deretter satt vi i privatfly vi var ca 3

når vi kom frem ble vi hentet av en helikopter som kjørte oss til dubai's beste hotell eller kansje jeg skal kalle det verdens beste hotell, der landet helikopret på taket til hotellet også var det en rød løper som førte oss inn til rommet vårt , når vi kom inn kom tjeneren med deilig smoothie , ettter at jeg hadde drikket opp dro jeg ut og badet i "vårt" basseng som vi hadde , det var sykt deilig for det var sykt varmt der . etterpå dro vi til en resturrang , der vi fikk kjempe god mat og alle fikk en kjempe fin rose pga det som skjedde den 22 juli i norge , etter vi hadde spist kom det 3 personer som skulle masere føttene mine , åh det var så deilig og jeg som hadde ett eget rom hadde et stort dobbel seng og tv , kjøkken og aaalt for meg selv . også dro vi ut neste dag til stranda og solte oss også shoppet jeg kjempee mye , vi var der i 3 uker <3 dette var min beste ferie ever :D

Rose & Royce

01.08.2012 kl.22:04

Den beste ferien må ha vært det året jeg dro til Kina :)

Det var i 2008, så det var OL der..

Så på det fra TV, men det var utrolig spennende..

gunn

01.08.2012 kl.22:24

Den beste farien min var da jeg var i Sør-Afrika det var sååå fint der. Jeg møtte kusinene mine der. De hadde bodd 1 år i Sør.Afrika. Vi så mange ville dyr! Sykt kult! Det var en fantastisk opplevelse!

Kristina

01.08.2012 kl.22:27

Den beste ferien var faktisk i år sammen med familien + to andre. Vi dro til syden og møtte noen fantastiske folk som også var fra norge. Har fått meg noen nye bestevenner der nede + sett kjekke gutter, hihi.. Vi hadde det såå morsomt, vi ble liksom kjent og hang sammen hver dag og hver kveld.. Miss it everyday.

Helga Beate

01.08.2012 kl.22:40

Det var da jeg var 5 år da jeg var på Sørlandet med familien og mormor, som dessverre ikke lever lenger. Jeg husker ikke så mye, men jeg husker vi var i en liten hytte uten strøm, og med utedo. Jeg husker også at jeg fikk noen venner, som jeg hele tiden tok med meg "hjem" til hytta, og storesøsteren min ble utrolig sur fordi jeg var så plagsom, haha.

JDBandBeliebers

01.08.2012 kl.23:29

Endelig en lip smacker konkurranse! Elsker de! Takk for at dere holder en sånn konk! :D

Min beste ferie var nokk da jeg var i Irak og fikk møtt min mormor for første gang,

i 2004, jeg hadde ikke sett noen av tantene mine eller kusiner og onkler.

Det var bare så gøy og bli kjent med dem, jeg tilbragte 2 månder der av min sommer ferie.

Jeg var ikke så stor da jeg tror jeg var 5 eller 6. Men etter det så har jeg besøkt dem annenhver år fra der av. Det er litt tungt og ikke ha familien din her i Norge. Bare pappa mamma og søskenene mine. Men jeg glemmer aldri den sommerferien. Den sommerferien var siste gang jeg møtte farmor. Hun døde desverre i 2006.

hmf, :)

hanar-99@hotmail.com

DagMar

02.08.2012 kl.01:37

Jeg tror det må være denne sommerferien. To personer jeg er glad i har vært syke en stund og vi har ikke visst om de ville leve til denne sommeren. Men det gjør begge og den ene kommer sannsynligvis til å bli frisk. Da gidder jeg ikke bry meg om andre ting denne sommeren.

Jessica Nielsen (LilleJessica julia.no)

02.08.2012 kl.03:32

det var da meg og mamma var i london 22-25 april ellerno, for å leite etter Justin Bieber, haha!!

dagen før han kom, fikk vi shoppet masse klær.. så kjenner mamma en fyr som trudde han skulle på radio capital ellerno, og vi dro dit på tirsdag (kom på søndag) for å se om han var der, men det var han var han ikke... så dro vi hjem klokka 14-tida neste dag, og når jeg kom hjem, fant jeg ut at Justin var på radio capital, der jeg var, dagen vi dro.. Så det blei opptur og nedtur :) fikk ihvertfall shoppet mye!

Godklumpen <3

02.08.2012 kl.10:50

Det må ha vært når jeg og alle de andre herlige jentene var på Norges største håndballcup. Vi overnatta fra Fredag til Søndag og opplevde kjempemye.Høres ikke ut som en typisk ferie, men å få være med de herligste folka jeg kjenner og leke meg med min favorittsport er mitt beste ferieminne! Vi spilte kamper på Lørdag og Søndag, og på Lørdag kveld tokk vi bussen til en kjempestor konsert med masse kjente artister, hvor vi kom på første rad og fikk tatt dem i hånda og bada. På Søndagen spilte vi flere kamper og avslutta cupen med å dra på stranda og grille. Ellers fant vi på mye tull!

ida.smiley@gmail.com

Marielle

02.08.2012 kl.12:24

Den beste ferien jeg har vært på er her i Norge, på landet. Jeg var med pappa, Marita & Cornelia (Kjæresten til pappa, og datteren) Mona & lars (bestemoren og bestefaren til Cornelia). Vi var på en koselig liten hytte. Vi var å fiska nede i elva hver kveld. Ved hytta gikk det 1 geit med 2 unger, geita kalte vi for Ulla.

Emiliap på julia.no

02.08.2012 kl.13:45

Den beste ferien jeg har vært på er sydenturen til Tyrkia. Vi var på et 5-stjernes hotell revv ved havet. Jeg savner det stedet fordi alle var så hyggelige og det var alltid noe å gjøre. Jeg var også på Spa med moren min og vi koste oss veldig. Den ene dagen dro vi til en basar for å kjøpe klær og det var ganske morsomt for de kjøpsmennene inviterte alle inn bare for at de skulle få kjøpt noe. Været var helt nydelig. Jeg håper vi drar dit neste sommer :D

ida:)

02.08.2012 kl.20:57

jeg var på ferie til tyskland på cruse ship det var drit gøy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg var med familien min og vi shoppet mye tulle ting!

Jeanette-Gudrun

03.08.2012 kl.04:06

Den beste ferien jeg har vært på må være da jeg var i Oslo på Norway-Cup for første gang i 2006 (Har vært 2 ganger på Norway-Cup). Vi hadde en utrolig artig å bra tur, det var mer som en ferie for oss, enn en fotball turnering. Det å få en så fin ferie sammen med de jeg spilte fotball sammen med, og stod så nært var supert! Det som toppet alt var at vi kom hjem fra Oslo med 1. plass i B-Sluttspillet! Sykt bra tur, skulle gjerne ha opplevd det igjen! :)

my.love.is.you på Julia.no

Silje

03.08.2012 kl.10:10

Den beste ferien jeg har vært på, må bli denne i år, hvor jeg var i gøteborg med familien. De tidligere årene har jeg ikke kunnet dra på ferie, fordi jeg har vært på sykehus og operert gjentatte ganger, men nå er jeg frisk og denne sommeren har vært fantastisk, det og kjenne at man er helt frisk fra topp til tå. Vi var og kjørte båt, vi var på liseberg, vi badet og handlet masse. Den beste sommeren i mitt liv.. :)

Stine Amundsen

03.08.2012 kl.13:20

Min beste ferie var faktisk i år, tidligere i sommer. Jeg, moren min og søsteren min, og to andre familier dro på roadtrip til Vesterås i Sverige hvor verdens største amcar treff blir arrangert hvert år. Været var på topp, jeg shoppet mye kult, spiste god mat, koste meg med folkene, så mange kule biler og hadde det bare helt supert! Bilturen var litt slitsom, men det er en opplevelse for livet! Tror vi skal tilbake igjen neste år, det hadde vært utrolig morsomt.

JuliaSwiftie

03.08.2012 kl.13:36

Alle feriene jeg har vært på har vært uforglemmelige!

TonjeL

03.08.2012 kl.19:01

Den beste ferien jeg har vært på, var da vi var på cruise i Middelhavet i Juni. Vi reiste fra Barcelona og kjørte innom Toulon, Nice, Roma, Pisa og et annet sted i Italia. Det er verdens 3. største cruiseskip. Jeg ble kjent med mange ungdommer på ungdomsklubben, og det var diskotek hver kveld. På skipet var det skjøytebane, handlegate, Ben&Jerry cafe, cupcake-butikk og masse mer!

Jeg har fortsatt kontakt på facebook med alle jeg møtte, og jeg håper på å se dem igjenn en dag.

Det var helt fantastisk og jeg anbefaler alle å dra på cruise

storyof1d

04.08.2012 kl.13:43

Min beste ferie nå, høres kanskje litt rart ut. For jeg har vært lengre borte enn det. Men dette var en veldig enkel ferietur, vi kjørte bil i ca 5-6 timer. Og kom fram til en plass i Sverige kaldt Byske, en kjempebra campingplass. Vi var oppe lenge om kveldene, tok nattbad, hoppet på hoppepute, badeland, dro i europas STØRSTE godteributikk og det var helt sykt. Jeg følte meg som i drømmeland, og det endte med å komme ut med en tyggegummimaskin og masse annet gummigodteri. Håper jeg får dra tilbake dit snart, for jeg hadde det virkelig gøy der! (:

Musikk-elsker på Julia.no

04.08.2012 kl.22:15

Det var da jeg var på en hytte med familien, det var i 2007. Det tok mange, mange timer å kjøre(6, tror jeg), men det var verdt det! Det var kjempe mye sol, vi bada, fiska, sola oss, filma, tok bilder og ikke minst - shoppa kjempe mye! :) Vi koste oss veldig, og hytta var kjempfin, håper å få dra dit engang til, men det er ikke sikkert skjer, men hvem vet? =)

Juni

05.08.2012 kl.12:52

Den beste ferien jeg var på var i fjor da vi dro til USA! Det var veldig gøy og varmt :). Vi var veldig mange steder men det var morsomst i Grand Canyon, fordi det var så varmt, det var svømmebasseng der og vi traff en dame som snakket engelsk som hjalp meg å stupe bedre. Det var morsomt i New York fordi det var så mange folk og butikker der og i San fransisco for der traff vi fetteren min som bor der. Vi traff kusinen min i Mariposa og der var det noen kjempe store trær! Vi var i Yosemite ( vet ikke helt hvordan det skrives) og i Los Angeles. Vi var i disneyland i Los Angeles og det var veldig gøy! Jeg hadde en super fin ferie og tror jeg skal tilbake til USA en gang! :)

Marigona

05.08.2012 kl.20:43

Den beste ferien jeg har vært på var når jeg var i Paris. Herregud for et fint sted jeg var sammen med familien min så det var super kjekkt. Det beste var at jeg lærte meg litt fransk.

Tiia's photography

06.08.2012 kl.00:03

For noen år siden var jeg i usa med familien! Det var en helt fantastisk tur jeg aldri vil glemme! Alt er en opplevelse! Alt er stort! Store butikker, store parker, store kjøpesentere, store biler, store veier, store mennesker... Hihihi

og jeg kan ikke vente til vi reiser tilbake til jul! :-)

Rebeccaw på julia.no

06.08.2012 kl.01:46

Den beste ferien må ha vært i år! Vi har vært på båttur alle steder. Jeg ELSKER å være i båt! Det er såå koselig. Fisking, grilling, kos, bading, is og shopping. Elsker sommeren!Jeg ble også sammen med drømmegutten min :) Endelig! Ha en fiin sommer videre Julia!

Anna Rieber

06.08.2012 kl.03:57

Den beste ferien jeg har vært på er nok når jeg var i Kroatia i år! Vi hadde det så utrolig koselig! Vi badet, solte oss, snorklet, spiste is og annen god mat, var i mange forskjellige byer, opplevde masse nytt, og vi rett og slett bare koste oss! Var så utrolig deilig og ikke ofre en eneste tanke på skole, stress og hverdag!

Sigrid

07.08.2012 kl.20:42

Den beste ferien min, var da jeg var i Gran Canaria for første gang. Jeg var sammen med besteoren min og en del andre kenninger og slekt, men uten mine egne foreldre eller søsken. Bestefaren min døde et halvt år tidligere, så jeg ble egentlig bedt med av bestemor. Kanskje for å ha noen å være sammen med eller få tankene over på noe annet.

Tiden ble brukt til alt forskjellig, badeland, dyrepark, shopping osv. Det var utrolig koselig, og noe som jeg forhåpentlig vis vil huske resten av mitt liv.

Kristine Wiik

08.08.2012 kl.13:38

Den beste ferien jeg har vært på var på korpsturen da vi dro til England sommerferien 2011. På gardermoen i Oslo møtte vi Mo (han som var med i x factor) og like etter det møtte vi Erik og Kriss, så allerede da visste jeg at denne reisen kom til å bli bra. Vi dro til en plass som heter Scarborough i England, og bodde på et litt gammeldags hotell som var der. I løpet av de dagene vi var der, dro vi til Aidensfield, og fikk se både garasjen og bilen og ting som har vært med i serien, og samme dagen dro vi også til Harry Potter togstasjonen! Der ble en del av Harry Potter nr.1 spilt inn. vi fikk også sitte på toget som var brukt i filmen! (OMG!) Toget gikk til en by der det var en stor fornøyelsespark som heter flamingoland, og på veien dit kjørte vi forbi der dracula visst skulle være begravd. Flamingoland er en av Englands største nasjonalparker, og en av karusellene der var verdens nest mest bratteste berg-og-dal bane og var i guinness rekordboken, jeg fikk dessverre ikke tatt den fordi det var 2 timers kø til bare den karusellen, men fikk tatt mange andre morsomme! Dagen etter det igjen dro vi til York, og var å så på en stor katedral som heter York Minster, har aldri i hele mitt liv sett noe så svært. Vi var inni der og jeg klarte selvfølgelig å gå meg vill, hahaha. Etter det gikk vi videre til "The York Dungeon" som var en spøkelses tunnel av et eller annet slag. Vi var der inne, det var litt skuffende, og ikke så veldig skummelt, men det var bra skuespillere der og slikt! :D Jeg hadde kamera med meg på turen og fikk tatt masse flotte bilder som jeg kan ha og se tilbake på!

Det var da mitt beste ferieminne noensinne, og noe jeg ALDRI kommer til å glemme!

Marthe Blix

11.08.2012 kl.03:14

Den aller beste feiren jeg har vært på, var nå i sommer. Mamma og pappa hadde spart opp for å ta meg og lillesøsteren min med på min drømmeferie, nemlig til USA. Det er den herligste opplevelsen jeg noen sinne har hatt. Først dro vi til New York, hvor vi var på toppen av Empire State Building, på toppen av Rockerfeller Center, på Madame Tassaud (??), shopping på 5th Avenue, Times Square, Madison Square Garden, ble kjørt i en vogn gjennom hele Central Park og fikk se Statue Of Liberty og besøke Ellis Island. Deretter dro vi til Los Angeles, hvor vi koste oss på Zuma Beach (Malibu), var i Universal Studios, tilbringte mye tid på Universal City Walk (bowlingen som Baby - Justin Bieber ble spilt inn på ligger her), Walk Of Fame, solen, kjendiser osv. Så kjørte vi til Grand Canyon, overnattet der før vi kjørte til Las Vegas, VERDENS KULESTE BY. Ble masse shopping her :) Til slutt dro vi til Washington DC, hvor vi bodde rett ved siden av The White House, dro på masse museum, Barack Obama kjørte rett forbi oss, og enda mere shopping! Kunne ikke takket foreldrene mine mer for denne fantastiske opplevelsen. Har ønsket meg denne reisen siden jeg var 8 år.

Ingrid Maria K.R

15.08.2012 kl.15:46

Den beste ferie turen jeg har vært på, var i fjor! Da var jeg til Tyrkia med familien. Det var den første syden turen jeg har vært på! Vi var der i en uke, kunne gjerne hatt to uker da! Vi solte oss, og badet hver dag! vi var der fra lørdag til lørdag, så den torsdagen(?) tok jeg og de 3 andre søskene mine parasseiling! Det var sykt gøy♥ Og ca annen hver dag dro vi inn til byen Alanya, og spiste,shoppet osv. Det var kjempe koselig! Og tyrkerne er jo så innpåsliten (eller hva det heter...), og bare vi så på butikken dems så dro de med oss inn.. Og han ene ville kjøpe søstra mi og gifte seg med henne.. haha, og en annen ville klippe av hestehalen min og bruke det som extensions, og jeg hadde da fått 5000 for det... men jeg nektet! :) Vi tok også bilder, som vi kjøpte! Ble kjempe fornøyd♥

Ja.. den beste ferien!^^ ♥

ingridmariakr00@hotmail.com

Kristin Mathea

17.08.2012 kl.22:43

Tyskland med familien! Var MASSE søte hvite kaniner rundt og sånt. awiii< 3

Selma

18.08.2012 kl.14:34

I julen 2008 var jeg en uke i Thailand og en uke i Singapore (onkelen min bodde i Singapore da). Det er den beste ferien jeg har vært på :-)

Jenteredaksjonen

29, Oslo

Bli med bak kulissene til Norges største jenteblad; Julia! Her kan du følge jentene i redaksjonen fra dag til dag, og få et lite innblikk i hvem vi er og hva vi driver med. Sjekk også ut www.julia.no! Vil du kontakte oss, kan du sende en mail til julia@egmont.no (bladet) eller til juliaweb@egmont.no (nettsiden).